Frank en Judith op reis

Pulau Kapas...

Zoals we in ons vorige bericht als schreven zijn we vorige week woensdag aangekomen op Kapas eiland, de laatste bestemming van onze reis. Nog even een korte terugblik... Pulau Kapas, of beter gezegd katoen eiland, staat bekend om zijn witte stranden, relaxte omgeving, mooie koralen en ongerepte jungle. Het eiland van 1 bij 2 km ligt ongeveer 6 km varen vanuit Marang aan de Oostkust van Maleisië. Er zijn slechts een paar resorts op het eiland en wij verbleven in Kapas Turtle Valley, gerund door Peter en Sylvia. Zij zijn zes jaar geleden vanuit Nederland vertrokken en hebben een stuk strand met jungle gekocht om daar een resort te beginnen. Omdat het nog voorseizoen is, was het erg rustig en hadden we vaak het strand voor onszelf. Ook 's avonds in het restaurant waren er meestal maar een paar gasten, één keer waren we zelfs alleen en mochten zeggen wat we wilden eten. Sylvia kan geweldig koken en we kregen iedere avond dan ook heerlijke gerechten op tafel (we konden meestal kiezen uit 3 gerechten). We hebben onder andere zeetong, zeebaars, gamba's, sirloin steak en indiase kip op, wat een verwennerij! Verder was het heerlijk relaxen in de loungehoek, waar we nog gezellig met andere reizigers hebben gezeten. De meeste dagen die we op Kapas waren hebben we aan het strand door gebracht. Het was dan ook prachtig weer. Na een lekker ontbijtje handdoek en boek mee en naar het strand. Het water was helder en we konden er prima snorkelen. Na onze eerste snorkeltripje hadden we 'Nemo' al gevonden, verstopt onder mooi zacht koraal. We wilden graag gaan duiken en zijn 'over de heuvel' gegaan naar het hoofdstand om daar bij de duikschool een duiktrip te regelen voor maandag. Omdat onze laatste duik al ruim vier jaar geleden was zouden we dan eerst een opfrisduik doen vanaf het strand en daarna naar de Coral garden tegenover Gemia eiland voor een begeleide duik. In de loop van het weekend sloeg het weer helaas om en de golven werden wat hoger... De golven waren op open zee zo rond de vier meter en daardoor veranderde het heldere water al snel in troebel water en was het zicht in plaats van 15 tot 20 meter nog maar zo'n 1,5 meter. De duiktrip van maandag werd geannuleerd en verschoven naar dinsdag. Omdat de golven alleen maar hoger werden en het ook te gevaarlijk werd om te duiken, ook dinsdag geen duiktrip. Balen, want ook in de andere landen is dat er niet van gekomen. Gelukkig hebben we de eerste dagen wel kunnen snorkelen en veel mooie vissen en koraal gezien! Dinsdag hebben we nog een poging gedaan om een kayaktochtje te maken, maar dit leverde Judith pijnlijke en blauwe scheenbenen op... De golven waren toch net iets te sterk om de kayak door de branding te krijgen. Daarom de laatste twee dagen nog maar van het zonnetje genoten. Woensdag nog naar de andere kant van het eiland gelopen over mooie ongerepte stranden. Het zicht onder water was nog steeds slecht dus wel wat gesnorkeld maar niet meer veel gezien. Kortom, we hebben een superweek gehad, zeker door ons verblijf in Kapas Turtle Valley, het kleinschalige resort met zijn gezellige en gastvrije staff en het mooie eiland. Een mooie afsluiting van onze reis van 4 maanden! Donderdag zat ons verblijf op Kapas eiland erop. Rond half 10 werden we opgehaald door onze 'watertaxi' die ons na nog wat andere mensen te hebben opgepikt weer naar Marang heeft gebracht. Vervolgens zijn we vanuit Kuala Terengganu naar Kuala Lumpur gevlogen en inmiddels zijn we na een tweede vlucht weer in Singapore aangekomen. Omdat we vier vluchten op 1 dag wel erg veel vonden blijven we nog een dag in Singapore voordat we vanavond weer naar huis vliegen. We verblijven nu in Hangout @ Mount Emily, het hotel waar we onze reis ook begonnen zijn... Tot snel allemaal! Frank &Judith

Jo-Annes en Mariska

Alvast een goede terugreis gewenst!

Nicole

Goede terug reis gewenst!!

X Nicole

Astrid en Jos

wensen jullie een hele goede terug reis...,hebben met veel plezier jullie verslagen gelezen, maar kunnen nu binnenkort van jullie mooie belevenissen zelf horen.
tot gauw.

Astrid

Mirjam

Hele goeie reis en tot snel!

Mirjam

Bert en Ria

lieve Frank en Judith. En zo is het kringetje weer rond. Bedankt voor jullie mooie verslagen, zodat we als het ware over jullie schouder mee konden kijken.
Op naar de laatste 2 vluchten, dikke knuffels en tot zaterdagmorgen!!!!
Liefs Bert en Ria

Helma

Goeie reis en tot gauw! x

Els

Welkom thuis, want ik denk dat jullie er al zijn. Dank voor de leuke reisverhalen, het was leuk op die manier jullie reis te volgen. Geniet wer van je eigen stekje en we zien elkaar. Lieve groet, Els.

Remon

Wat een trip! Echt super gaaf!
Nu inmiddels al weer thuis, dus zal wel weer ff wennen zijn.

Tot volgende week!