Frank en Judith op reis

Up North... mooie stranden, wildlife en kilometers vreten!

Wat een leuke reacties hebben we weer gekregen, bedankt. Het is iedere keer een verrassing om op onze weblog te kijken als we internet hebben, echt bijzonder! We hopen dat iedereen een goede jaarwisseling heeft gehad.

Nog even terug in de tijd, 30 december zijn we in Fremantle gebleven. Dit is een leuk plaatsje met veel mooie historische gebouwen en leuke winkeltjes. We hebben uitgebreid rondgekeken. In het weekend is er ook een overdekte markt, dus wij daar ook heen... het was alleen zo druk dat het eigenlijk niet leuk was, dus we zijn snel weer naar buiten gegaan.

Omdat we bij oud & nieuw niet per se bij Perth wilden zijn en graag wat meer tijd hebben voor het noordelijke stuk, zijn we op 31 december verder gegaan. We wilden graag de Pinnacles zien. Over de nieuwe Indian Ocean Road zijn we naar Cervantes gereden om hier op een camping oud & nieuw te beleven. Het is maar een klein plekje, dus er was weinig te doen rond 12 uur... Overigens was oudjaarsdag een grijze en regenachtige dag, dus hebben we besloten om de Pinnacles de terugweg naar Perth te bekijken. 's Middags was het droog en hebben we nog een tocht gelopen over een mooi wit strand naar Thirsty point, een mooi uitijkpunt over de oceaan. Er stond veel wind dus er werd volop gekitesurft.

Zoals gezegd was onze jaarwisseling vrij rustig... op een paar vuurpijlen en lampionnen na was het donker en stil. Het viel trouwens ook niet mee voor ons om zo lang wakker te blijven... we zijn inmiddels gewend om rond half tien te gaan slapen en zo rond half zes voor het eerst wakker te worden... het is vroeg licht en de vogels fluiten al snel en de camper warmt dan ook lekker op... na het ontbijt proberen we meestal tussen 8.00 en 8.30 uur te vertrekken.

Nieuwjaarsdag zijn we op zoek gegaan naar een camping met internet want we wilden graag skypen met het thuisfront... dat was alweer een paar weken geleden en inmiddels zijn we toch al ruim een maand op reis.

Onderweg hebben we in Geraldton aan het water geluncht... dat is het makkelijke van de camper, we hebben de koelkast, servies en eigenlijk alles bij ons... dus borden, bestek, brood en beleg mee naar de picknicktafel en je hebt en lunch met een schitterend uitzicht!

Net boven Geraldton ligt het gehucht Drummond Cove, met een kleine camping met een zwembad en draadloos internet en een mooi uitzicht op de oceaan. Dit soort kleine campings vinden wij vaak het leukst... Bovendien mochten we hier de huiskangaroes voeren 's morgens... die beesten zitten bij die mensen in de achtertuin... wel leuk en we konden ze zelfs aaien... Natuurlijk is het leuker om kangaroes in het wild te zien, maar tot dan hadden we alleen maar een heleboel dode beesten langs de weg gezien.... Bij de weg staan ook vaak waarschuwingsborden voor overstekende dieren...

Maar goed in Drummond Cove hebben we een tijdje bij het zwembad gelegen en 's avonds hebben we geskypt. Het was leuk om iedereen weer even te zien en te spreken.

Na het voeren van de kangaroes de volgende morgen zijn we weer gaan rijden. De bestemming die dag was Kalbarri. Onderweg hebben we diverse mooie stops gemaakt. Zo kwamen we langs een groot roze meer. Deze kleur wordt veroorzaakt door de vele carotine die erin zit. Het ziet er echt heel bizar uit! Frank wilde graag naar de rand van het meer lopen voor een foto, maar al lopend kwam hij een slang tegen en is toen maar teruggegaan naar de camper... je weet maar nooit wat zo'n beest doet.

De volgende stop was bij kliffen aan de kust voor Kalbarri. Er waren behoorlijke golven, dus een mooi zicht. In Kalbarri eerst een camping gezocht. Bleek dat we weer dezelfde buren hadden als 2 dagen eerder in Cervantes. Heel toevallig, want er zijn meerdere campings in de buurt en dan sta je toch weer naast elkaar.

We wilden bij Kalbarri graag een tocht gaan lopen in het nationale park. Bleek dat we daar alleen konden komen via een onverharde weg van 26 km lang. Het informatiecentrum raadde het al af om dit met zo'n zware camper te doen. Nou we hebben het 2 km geprobeerd naar een ander uitkijkpunt op zo'n onverharde weg, maar dat is inderdaad niet te doen. Dus helaas geen tocht. Wel zijn we de volgende dag nog naar twee uitzichtpunten in hetzelfde nationale park gereden ongeveer 40 km verderop, via verharde weg. De punten waren mooi, maar het kadootje was toch wel de emoe met 5 jongen die op de weg liep en de twee kangaroes die aan de kant van de weg in de schaduw zaten. De camper maakt alleen nogal herrie voor die dieren dus vooral die emoes gingen snel de bossen in, maar toch hebben we wat foto's kunnen maken.

Verder was het een lange rit van Kalbarri naar Denham, ongeveer 400km. Het is een eindeloos lange weg met een weinig afwisselend landschap. Het enige wat we onderweg tegenkwamen was af en toe een roadhouse waar kan worden getankt en overnacht, maar verder zelfs geen dorpje... en dat dan honderden km's. Voordeel van deze rechte weg is wel dat je goed door kan rijden. Ook komen we regelmatig roadtrains tegen, vrachtwagens met soms wel drie of vier opleggers erachter. Denham is de vele kilometers wel waard. Het is een kustplekje en ligt in Shark Bay, dit gebied staat op de Werelderfgoedlijst. Er is veel moois te zien, zoals stromatolieten, little lagoon, shell beach en kliffen, witte stranden en helder water. Het is het leefgebied van een rijk onderwaterleven.

We zijn hier twee nachten gebleven. Op de camping hebben we een plek bijna direct aan het strand. Als we de deuren open doen zien we het strand en de oceaan, wow! De eerste morgen zaten we te ontbijten en toen zagen we opeens een groep emoes op het strand lopen, zo leuk! 's Middags hebben we een wildlife cruise gemaakt met een catamaran. We hebben dolfijnen, schildpadden en dugongs gezien. Vooral die laatste zijn behoorlijk groot. We hebben ook nog een duik in de oceaan genomen, het water is al flink opgewarmd.

Donderdag zijn we vroeg vertrokken, want we hadden veel km voor de boeg. Na een stop bij het uitkijkpunt Eagle Bluff op de oceaan waar we nog babyhaaien zagen zwemmen zijn we richting Carnarvon gegaan. We dachten dat dit een wat grotere plaats zou zijn, maar dat viel wat tegen en we hadden allebei geen zin om daar te blijven. Dus besloten om na wat boodschappen nog twee uur langer door te rijden en naar onze verste bestemming Coral Bay te gaan en daar 4 nachten te blijven. Het is een paradijs hier... witte stranden, super helder water en palmbomen. Zeer zeker de moeite waard!

De eerste dag hebben we uitgerust, beetje gesnorkeld, beetje in de zon (niet te lang want verbranden gaat heel snel), lekker gegeten en wat gelezen, kortom een rustig dagje. Er ligt veel koraal voor de kust, en bij het snorkelen vanaf het strand zie je ook veel soorten vissen.

We wilden zaterdag graag gaan duiken, maar helaas ging er het hele weekend geen trip, balen!! Daarom besloten om een turtle en snorkel tour te boeken. Helaas bleek deze s morgens niet door te gaan wegens onvoldoende deelname. Ook de andere tours gingen niet door. Het hoogseizoen is voorbij en mede door de hoge temperaturen en de harde wind is het in dit gebied vrij rustig. Omdat we toch graag zaterdag wilden snorkelen bij het rif zijn we uiteindelijk meegegaan met de aqua rush die wel doorging... Nu houden wij best van water, snelheid en golven, maar een plaatselijke mafkees zorgde ervoor dat we al stuiterend en door elkaar geschud op de eerste snorkelplaats aankwamen... pffff... maar het snorkelen op zich was heel gaaf en we hebben veel koraal, gekleurde vissen, roggen en dergelijke gezien. Daarna al stuiterend door naar de 2e snorkelplaats. Deze was nog veeeeeel mooier.... een mooie koraaltuin met blauwgekleurd koraal, nog meer gekleurde vissen, zeenaalden, zeekomkommers enz.

Gelukkig weer heelhuids terug aan wal gekomen en de rest van de dag geluierd, gelezen en s avonds uit eten gegaan. Aan het water kan je eigenlijk niet anders dan vis eten, dus hadden we een seafood schotel voor 2 personen besteld.... er kwam een enorme schaal vol met gamba's, snapper, kreeft en ... krokodil. Smaakte allemaal prima! En alles netjes opgegeten, waar de ober erg verbaasd over was!

Vandaag nog een dag uitrusten. Het is een erg hete dag (38 graden) dus we blijven in de schaduw. Vanmorgen weer gesnorkeld vanaf het strand, het water was nu veel rustiger, want er is minder wind. Een aantal grote gekleurde vissen gezien en twee geel / blauw gekleurde roggen. Erg mooi! Aan het einde van de middag gaan we nog een keer nar het strand om te snorkelen en van het mooie strand te genieten!

Morgen gaan we terug richting Perth waar we a.s. vrijdag de camper inleveren en zaterdag doorvliegen naar Ayers Rock. We willen morgen een behoorlijk stuk rijden, zodat we de laatste dagen nog wat tijd hebben om Perth te bekijken daarom morgen weer vroeg op pad. Het is nog ongeveer 1200 km rijden en we hebben er in 2,5 week al ca. 3400 km op zitten.

Tot volgende keer!

Frank & Judith

Bert en Ria

Lieve Frank en Judith. Wat een vrachtwagen!!! Bert is blij dat hij op een gewone auto rijd. Vanaf vandaag met een nieuwe dikke Daf.
Opnieuw een fantastisch verhaal!!Mooie foto's.
Ander e-mail volgt. Nu koffie en Bert naar Nisse brengen.
Doei. Liefs ons

Menno en Emmy

Hoi Frank en Judith, op zondagmorgen kwijlend jullie verhaal lezen en foto's kijken. Coral Bay is gaaf he!
grtz

Rob en Margreet

Hmmmmmm, need to say more????
Geniet ervan, goede reis enne tot snel!

Liefs Rob, Margreet, Fen en Tijn

Esther en Patriek

Jeetje, wat ziet het strand van Coral Bay er mooi uit zeg!
Aan deze kant van de wereld zit de kerstvakantie erop en ga ik morgen (9-1) weer aan de slag :-( Patriek is al een week hard aan het werk. Goede reis naar Ayers Rock, we zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal.
Groetjes Patriek en Esther

Jeroen en Jacqueline

Waaaanzinnig, weer een prachtig verhaal en leuk om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
In de straat alles rustig, geen bijzonderheden (behave dan dat we sinds vandaag gezinsuitbreiding hebben. Labradoodle pup,Puck)
geniet van jullie reis en avonturen en doe voorzzichtig.

groetjes Jeroen,Jacqueline,Guusje,Pepijn en Puck

Alexander

He Frank en Judith,

Natuurlijk nog de beste wensen. Jullie verhalen zijn leuk om te lezen (al word ik er wel een beetje jaloers van) en de foto's zijn schitterend (nog meer om jaloers op te zijn) haha.

Have Fun!!!

Martin

Hey Judith en Frank,

Mooie verhalen weer! Ik word al jaloers, maar nog een paar dagen en dan komen we ook jullie kant van de wereld op. Geniet er nog van!

Groeten, Martin

Marinus

Ha Frank en Judith,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Tjonge, dat is weer eens wat anders dan het notuleren van de vergadering van de beleggingscommissie.... Wat een mooie plaatjes!

Groeten, Marinus

Wies en Lia

Frank en Judith, allereerst de beste wensen voor 2012.
We genieten iedere keer mee van jullie verhalen en foto's.
Groeten uit een winderig en nat Zeeland

Annemarie

Hoi Frank en Judith,
De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en dat het ook voor jullie een gezond en liefdevol jaar wordt!!
Wat is het leuk om jullie avonturen te lezen, wat een prachtige onderneming! Geniet er met volle teugen van!
Groet, Annemarie

Marjolein

Ha die Judith en Frank,
Ik zit hier echt te kwijlen bij jullie foto's!
Wat mooi! Veel plezier verder!

Groetjes,
Marjolein Boertjes

Manon Rentmeester

Hoi Judith & Frank,

WAUW! Wat 'n gave foto's om zo een beeld te krijgen bij jullie fantastische reis. Nog heel veel plezier!!

Groetjes,
Manon

Jo-Annes & Mariska de Bat

Ha buurtjes,

Dank voor jullie kaart! Leuk om ouderwetse post uit Australië te krijgen. "Een duik in de oceaan nemen..." klinkt wel heel verleidelijk, hoor!

Hier alles prima. Jullie zwarte kater zit regelmatig op de schutting bij ons naar binnen te loeren. Oftewel: te wachten op een aai over z'n bol en een kattensnoepje. Overigens tot ongenoegen van de twee viervoetige buurdames ;-).

Fijne reis verder! We reizen lezend graag met jullie mee!

Groet,

Jo-Annes, Job en Mariska

Barry, Helma, Lynn en Levi

Hey Frank en Judith! Vandaag jullie kaartje ontvangen! Superleuk, van die verre post. Lynn was er erg blij mee. We hebben hem een paar keer moeten voorlezen voor haar, ze kon er geen genoeg van krijgen. We hebben jullie gemist op het feestje vanmiddag natuurlijk, maar dat halen we nog wel es in...Goede reis nog verder, geniet er lekker van. Veel liefs van ons.

Eugene

Proficiat Frank en nog veel goede, gezonde jaren voor jullie allebei !!
Ik wens jullie een heel goede afronding van de prachtige vakantie. Groeten en tot ziens.