Frank en Judith op reis

Relaxen op Bali...

Vanuit Lovina geven we jullie graag een update van onze belevenissen. We hebben de site een beetje aangepast, zodat hij er weer fris uitziet... Natuurlijk iedereen weer bedankt voor alle reacties op ons eerste verhaal! Echt superleuk om te lezen en wat vanuit Nederland te horen. Het lijkt alweer een tijd geleden, maar de tweede dag in Singapore was droog en zonnig. We zijn weer op de bus gestapt en hebben een leuke trip door de meest georganiseerde en schone stad ter wereld gedaan. Op Orchard Road uitgestapt. Dit is een 6 km lange winkelstraat vol met shoppingmalls die vooral erg groot zijn en alles in kerstsfeer! Bijzonder als het buiten 30 graden is. Zaterdagavond zijn we doorgevlogen naar Indonesië. Na wat vertraging door een dode vogel op de startbaan, om 21.45 uur aangekomen op Bali. De douane ging zonder problemen en ook onze tassen zijn meegekomen! Het is hier een groot verschil met Singapore, het verkeer is chaotisch en de mensen willen vanalles aan je verkopen. Om de paar meter vraagt iemand of je een taxi nodig hebt, wil komen eten, in zijn/haar shop wil kijken en natuurlijk of je massaasj wil... We zaten in Sanur in het Ugly duckling hotel en zijn 4 nachten gebleven. Leuk hotel, prima ligging en goed ontbijt. De kamer die we hier de 1e nacht hadden was oud en vies en had een vreselijk bed, maar we kregen de volgende dag een andere gerenoveerde kamer en die was goed. Ook lekker doorgeslapen en na een dag of 4 waren we gewend aan t tijdsverschil. De hoge temperatuur en luchtvochtigheid is nog wel behoorlijk wennen en daarom zweten geblazen... Inmiddels zitten we in Lovina in noorden van Bali. We zitten nu in het Chonos hotel, een klein paradijsje! Mooie kamers, met een lekker bed, schoon en leuk ingericht. Ook een mooie binnentuin met zwembad, ligstoelen en zitjes waar we uitgebreid kunnen ontbijten. We kunnen zelfs een boterham met hagelslag krijgen ;-) Beschikbaarheid is tot nu toe geen probleem, het is laagseizoen en er zijn weinig toeristen. Woensdag zijn we met een privechauffeur van Zuid naar Noord Bali gereden. We hebben bedongen om dan onderweg ook een aantal keer te stoppen bij diverse bezienswaardigheden. Zo hebben we een balinese dans gezien, het kunstenaarsdorp Ubud (vonden we een beetje tegenvallen), prachtige rijstvelden, aapjes, lunch met uitzicht over de rijstterrassen en de bergen, tempels, meren en een waterval... Was echt een leuke dag! Voor 35 euro wordt je van a naar b gebracht en zie je nog eens wat ook... Het eten hier is trouwens superlekker en goedkoop. Af en toe wel pittig, maar als je een beetje oplet wat je bestelt valt het wel mee. Gisteravond hebben we mie goreng met veel garnalen en inktvisjes gegeten voor omgerekend 2 euro pp. Ook het Bintang-bier smaakt prima! Verder hebben we hier de omgeving een beetje verkend, lekker bij het zwembad gelegen en we gaan vanmiddag snorkelen. Donderdag hebben we een heerlijke massage gehad, een uur onder handen genomen door een normaal uitziende masseuse en niet eentje met 1 tand... Op het strand van Sanur begon er namelijk ongevraagd al zo eentje aan Frank zn voeten (try is for free...). We hebben een plan gemaakt voor Java en weten wat we daar allemaal willen zien en doen. Morgenochtend vertrekken we naar de veerboot om de overtocht te maken en daarna reizen we gelijk door naar Kalibaru in Oost-Java. Daar verblijven we op een plantage. Tot de volgende keer! Frank & Judith

Jeroen,Jacqueline

Hoi Frank en Judith,

erg leuk om op deze wijze met jullie "mee te reizen"
In de straat alles rustig en onder controle. paaltjes geplaatst op het bruggetje dus via Oostmolenpark niet meer bereikbaar met de auto.

heel veel plezier nog samen en geniet ervan. Doe voorzichtig.

groetjes Jeroen,Jacqueline,Guusje en Pepijn

Gonny en Nico

Super om jullie reisverslag te lezen en ...... vooral het stukje over Lovina/Chonoshotel sprak ons bijzonder aan. Inderdaad een miniparadijsje daar, zijn daar al 2 x
één maand geweest. Mochten jullie daar nog zijn, breng onze hartelijke groeten over aan het personeel, speciaal van Mister Nick!!! Verder een voorspoedige reis toegewenst van jullie RWS/JBO collega's.

Eugene

Hoi Frank/Judith,

Inderdaad leuk om te lezen en te zien wat jullie meemaken. Ik ga nu een boterham met hagelslag eten. Benieuwd of dat mij het gevoel geeft dat ik op Bali zit.
Groeten en heel veel plezier,

Eugene

Fen en Tijn

Vandaag kregen we een aap over de post, dank je Frank!! Hij lijkt wel een beetje hoor, alleen is papa toch je broer?? heel veel plezier op Java, wel even in zo'n gekke fiets gaan. Vooral in yogya is dat super!
Wij hebben vandaag een kerstboom gekocht! Leuk hoor! Liefs Fen en Tijn

Mirjam

He Zus en Zwager,

Vandaag heeft Fiene haar verjaardagskaart van jullie gekregen. Dit vond ze toch wel heel bijzonder. Ze wil dolgraag een keer met jullie bellen via de computer, dus dat zullen we binnenkort een afspreken.
Leuk om zo op de hoogte te blijven van al jullie avonturen.

Liefs, Mirjam en de rest van de Landegentjes

Wies en Lia

Hoi Frank en Judith,
Leuk om op deze manier te kunnen meegenieten van jullie vakantie vanuit het koude, natte en winderige Zeeland.
Wij vragen ons af of Frank dubbel moest betalen voor de massage en Judith de helft. Veel plezier op Java.
groetjes ,
Wies en Lia

Jan en Corry

Hallo Frank en Judith. Ook wij volgen jullie belevenissen, kijken we ook nog eens ver van huis. Veel plezier. Groetjes Jan en Corry

Alexander

Bintang biertje, beetje dansen, lekker eten...het goede leven :-) Geniet ervan!!

Esther van den Berg

Hey Juud en die "lange", wat hebben jullie al veel beleefd en gedaan. Heerlijk om je onder te dompelen in een andere cultuur met alles erbij incl. eten en massage. Ik zit hier onder het genot van een koffietje te kijken naar de kerstboom die inmiddels staat. Buiten is het mooi, wel fris, maar zonnig en droog. Geniet en vergeet niet te relaxen, hopelijk krijgt Frank ook nog eens een bed waar hij in past, en maak er wat moois van. Liefs uit Goes

Remon

Gave verhalen! Heerlijk dat doen waar je gewoon zin in hebt. Ik mis alleen de foto's dat jullie die Balinese dans aan het doen zijn ;) Enjoy!

Joke

Hoi Frank en Judith!
Wat geweldig wat jullie meemaken. Fijn om mee te lezen. Ben dan wel een heeeeeel klein beetje jaloers. Ha, ha. Goede reis verder en heel veel genieten.
Gr. Joke