Frank en Judith op reis

Fiji... zon, zee en strand

Bula! Oftewel hallo allemaal! Terwijl in Nederland de elfstedenkoorts heerst, zitten wij met temperaturen van 25 - 30 graden aan een koude cocktail...proost! We zijn inmiddels op Fiji en het is weer tijd voor een korte update van onze reis. Eerst nog een stukje Australie, vanuit Kennett River zijn we via de kustplaatsen Lorne, Torquay en Geelong naar Melbourne gereden. Dit stuk staat bekend om zijn vele surfstranden en in Torquay had je zelfs een surfcity, een winkelgebied met alleen maar surfwinkeltjes. Geelong was een erg leuke stad met een route van houten beelden door het havengebied. Donderdagochtend het laatste stukje naar Melbourne gereden en na een lange zoektocht naar een parkeerplaats de stad in gegaan. Het is een drukke, gezellige stad met veel straatkunst. We hebben een rondrit gemaakt met een toeristentram. 's Avonds was het toch echt tijd om onze tassen weer in te pakken en de camper op te ruimen... de tijd gaat echt snel, Australie zit er al weer op, tijd voor het volgende land. Nadat we vrijdag onze camper hebben ingeleverd, zijn we naar Auckland gevlogen en zaterdag doorgevlogen naar Fiji. Nadat we op de luchthaven zijn begroet met een schelpenketting hebben we een tranfer van ruim 2 uur naar het Uprising Beach resort waar we de hele week in een luxe strandvilla zitten. Echt super als je de schuifdeuren open doet je zo op het strand stapt en uitzicht op de oceaan hebt... De eerste twee dagen was er veel bewolking en regen maar vooral veel wind, met dank aan de cycloon Jasmine, die langs het eiland raasde. Het is nu regenseizoen, dus dan is het niet gek dat er af en toe een bui valt. Vorige week waren er zelfs nog overstromingen. Sinds dinsdag is het helemaal opgeklaard en genieten we van zon, zee en strand! We luieren vooral, lezen wat, zwemmen en doen ons tegoed aan heerlijk eten en drinken! Fiji is een groen eiland met veel regenwoud, suikerriet, palmbomen, kokosnoten (waar je voor moet oppassen dat ze niet op je hoofd vallen... gelukkig was het net mis!), strand, zee, vriendelijke bevolking en muggen. Alles gaat hier op het gemak, wat heel relaxed is. We gaan zo weer eens lekker lunchen en daarna nog een massage... Zo zijn we weer vol nieuwe energie voor het volgende stuk van onze reis! We genieten nog van de laatste dagen hier en vliegen dan zaterdag terug naar Nieuw Zeeland waar we vanaf zondag met de camper 4 weken over het Noordereiland gaan rondtrekken. We kijken weer uit naar jullie reacties. Blijft leuk voor ons om te lezen! Tot de volgende keer. Frank & Judith

De buren van nr 6!

geweldig dat jullie zo genieten! Goeie reis nog verder!!!

Lea.

Als ik hier de schuifdeuren open doe dan zie ik 1 grote n8merrie; sneeuw en ontiechelijk koud!!!
Geniet maar lekker van het weer en de kokosnoten; probeer het dansje van de Maori's te onthouden, kun je nog een demonstratie weggeven........heb de kantine al voor je gereserveerd........Greetzzzz!!!!!

Loes, Mark en Ukkie

We gaan nu niet zeggen dat we een beetje jaloers zijn want dat is echt niet zo hoor! We komen net terug uit Berlijn en daar was het -18 dus het verschil is niet heel groot. Geniet nog van jullie tijd op Fiji en een goede reis zaterdag.

Groeten uit (K) Oud-Zeeland

Rinus en Elly

Geniet maar lekker verder, zo wat dagen om wat te luieren is ook wel heerlijk lijkt ons ook al regent het af en toe. Goede reis verder
Groeten
R en E

Jo-Annes & Mariska

Wat zien jullie er heerlijk relaxed en (veel te) bruin uit! Maar ja, gezien de woorden 'luieren', 'eten en drinken', luxe strandvilla, massage... kan dat ook niet anders!

Genietze! Goede reis zaterdag!

Remon

Hmmm...
Proberen jullie ons nou jaloers te maken met die foto's...
Dan is het je gelukt hoor! :)

Veel plezier nog!

bert en ria

Vanuut een koud klusdurp: het gaat nu erg snel, geniet van de tijd in NZ. Liefs en knuffels van Sam en Moos, Bert en Ria

Helma

Wow, wat 'n mooie foto's weer en een mooi verhaal. Echt om bij weg te dromen, want wat hebben we het koud hier...Geniet er nog lekker van en we kijken weer uit naar het volgende verslag! groetjes van de Giezeltjes.

Wies en Lia

Hoi Zo dat is genieten op een mooi eiland, nu wij genieten ook van al het ijs hier. Wies heeft gisteren een toertocht van 65 km gereden in het Westland, Ik durf het nog niet aan met mijn arm wel balen hoor nu er zoveel mooi ijs is. maak er nog een leuke tijd in NZ
groetjes Wies en Lia

Jos en Astrid

wat een geweldige reis maken jullie toch, alles is even mooi, en het weer heerlijk, hier is het goed koud,maar de liefhebbers kunnen nu heerlijk schaatsen.
kijk weer uit naar jullie volgende verhaal.

groetjes Jos en Astrid

Els de Blok

Hoi, inmiddels heb ik begrepen dat jullie in NZ zijn en al met de camper aan het toeren. Leuk zo'n week luieren en jezelf verwennen, ben ik ook aan toe. Ik had ook water aan mijn voeten maar dan door een gesprongen waterleiding in de schuur, even iets anders dan de oceaan!!! maar inmiddels schijnt vandaag weer een mager zonnetje. Fijne tocht verder en tot een volgend bericht. Lieve groet, Els.

bert en ria

ha die frank en judith, de uitdrukking is: dat je er warmpjes bij zit. Mooi verhaal. Proost!!!!
Liefs Bert en Ria

Alexander

Echt super! :)

Piet en Els

Hoi Judith en Frank. Nou dat gaan we eens lezen hoor..vier maanden..geweldig zeg. Groetjes Piet en Els